You read my story :D


ENTRY Owner Linkies

Cute owner

Assalamualaikum guys ! hello peeps ! welcome to super awesome.



Followers


Archive
  • Tentang ex :')


  • Credits!

    basecode: Nurul AtiQah
    Edit by: Cikmimin
    Re-Edited By: Ainaa Rahim
    Others:   


    Seronok Balik Kampung.. WOoooooo :O



     26/10/2012 ( JUMAAT )
     Baru lepas balik dari kampung, PENATT :| Lame jugak tak update cerita-II best, Then,aku ade cerita best untuk korang, taktahu best ke tak :\ First thing, aku nak cite pasal aku balik kampung kat raub, SERONOKK :) Gamba kat atas niee, time kteorang beraya umah kakak angkat mak aku,lepas g kubur,ade plak pokok niee, sesuai untuk tangkap gamba, hehe :D Haa, Mula-mulaaaaa gerak dari umah, lalu jalan lama, along aku bwak laju GILERR, sampaikan aku cakap "Along dah la tuh, AHhhhhhhhh" pastu along ngan angah aku gelak je, tak patut betul -_- 

     Pastu masuk je simpang nak gi umah Wan Dak aku kebetulan pulak terserempak dengan semua. Masuk umah Wan Dak, makannnn, lapar sangat nie tak singgah langsung sbb nak sampai dahh, makan lemang dengan rendang,siap je makan pi raya umah orang, rasanya 3 umah baru gi,then, gi kubur Arwah atuk aku, yang lain baca yasin, separuh pi merayau tengok pokok lah, tengok kubur orang lah, duk dalam kete, mcm-II adaa. HAHA :D Then gi umah kakak angkat mak aku, gamba yg kt atas tuh lah. Pastuhh, balik balik umah Wan dak. Kteorang berpisah, setengah tido umah Wan Dak, setengah tido umah abang ijai,bapak sedara aku. Bapak aku kata semalaman je, Sedih-2 :'(  Aku sembang-II dengan abang ijai pastu mandi then tido. 


     27/10/2012 ( SABTU )
     Keesokkan hari, nielah bju yg aku pakai beraja n balik, then kemas bju semua, letak dlm but, slam-2 g umah Wan Dak. Tunggu depe siap, slam-2 gi umah kawan mak aku MakTam, masuk slam-2 MakTam kata laki die g mandi sungai kt ujung sana. Pastu die tanya adik aku "nak tak mandi sungai?" lastnya, Makcik aku yg jawap " Nakkk" haha apalah. Semua nak mandi sungai, kteorang semua tukar bju, pi lari ke sungai ramai-2. Semua termasuklah makcik aku, mak aku, abg-2 aku, kakak aku, semua lah, bkak selipar dengan muka excited terjun, ingat kan dalam, rupanya cetek, pastu dlm die ade batu yg tajam, terjun-2 BOMMMMM KEBABOMMMM, sakit ponggong. HAHAHA  :D Semua cakap ADUII,SAKITT WOOIII. HAHAHA, selamat time tuh aku kene dukung sepupu aku. KESIAN.. 

     Then, aku pun mandi,  ramai-2 pi carik tempat dlm. Tak de punn. :'( Mak aku mulakan dulu, die g jauh-2 pastu duduk nnti arus sungai tolong tolakkan mak aku sampai setakat mana yg die nak. pastu makcik aku tiru, then aku, pastu kakak aku, then semua tiruu,adik aku takut tempat dlm sikit, menjerit taknak sbb along aku tarik die, kteorang gelak je, tpi die yg paling excited nak mandi sungai. Sabar jelahh -_- SERONOKK GILERRR. Air sungai sejuk menggigil aku. Dah abih mandi,semua dah naik, gamba pun 2/3 je, tak sepat nak tangkap, semua excited nak mandi. Bile semua dah naik, sepupu aku nie taknak naik. Degil betul, sampaikan abah aku marah-2 dahh. Bapak die ngan mami die takde g Langkawi. Bile semua dah naik dah siap, kteorang makan sikit, bkan sikit sebenarnya banyak sbb makanan sedap gilerr, tak tahan. HAHA. 

     Then, kteorang salam-2,pastu gi pulak umah mak sedara aku ade kolam ikan pastu da pondok, klau duk situ bole tenangkan pikiran, seriouslyyy. Pastu die bagi makan nasi, ahh, aku tak larat nak makan. aku ngantuk. tido pun taklama kt situ. keluarga depe g sungai aku lepak kt ruang tamu aku duduk sorang-2 bace surat kabar,kakak aku g lompat mcm pocong, aku dengarlah sbb kampungkan lantai kayu, aku denga dtok,dtok,dtok aku turunkan surat kabar terkejut aku mengigil kuat badan aku time tuh. pastu kakak aku bantainye gelak, kurang ajar -_- rasa nak hemuk je die tuh. Then, kteorang balik. Gi Kuala Lumpur,sampai je KL time tuh dah malam terus gi umah dua pupu aku. Gamba kat atas tuh lah kt umah die kat kolam air terjun. CANTIKK, air terjun tuh lahh. haha. Lepas je makan-2 mak aku tanye kt bapak aku "abg, nak tido tak umah edi" edi tuh pokde aku lah, abah aku kata "Ermm" Ayah dua pupu aku kata "tido sini lah" Semua taknak, nak tido umah pokde aku jugak,then tido umah pokde aku. Mulanya bapak aku taknak tido nak balik, tpi dah malam sangat, tido jelah, lagi pun kteorang merayu kat abah tuh. hehe :D then aku ngan kakak aku sembang ngan dua pupu aku, bapak aku ralik sangat tengok bola, yang lain semua dah kelua, bapak aku kata "tunggu lah jap, sat gi balik" kteorang tak kesah, tpi along aku mlas nak tunggu die bosan. 

     Lama,lama,lama, along aku sruh tanya bapak aku. "Abah lama lagi ke?" Abah aku kata haa,nak balik lah niee, kteorang pun balik.Masa pejalanan nak gi umah pokde aku cikrick(suami makcik aku) ngan along aku berlumba selit kete, aku dlm kete tuh nak gugur jantung aku mana tak nye dah selit-2 mampus aku. Last, cikrick yg menang, tak adil betul :| Sampai je umah pokde aku cikrick aku terus bentang toto. Then, aku tidoo ZZzzzzzz...Keesokkan hari kteorang g umah pakitam salam-2 berpisah kat highway :DD TAMATT :) Hope korang tak bosan baca blog aku niee :) Hope korang happy mcm aku jugak time balik kampung :)